Практика впровадження профільного навчання в Яремчанській ЗОШ І-ІІІ ст. №2
З метою реалізації запитів та потреб учнів, відповідно до Концепції
профільного навчання, у Яремчанській ЗОШ І-ІІІ ст. №2 старша школа
функціонує як профільна з 2006 року. У зв’язку з малокомплектністю
старшої школи учні мали можливість обирати в основному філологічний та
технологічний профілі. У 2011/12 н.р. у 10 класі організовано роботу
двох різнопрофільних груп. Заслуговує уваги організація технологічного
профілю навчання. Реалізація годин, відведених на вивчення предмета
«Технології» відрізняється від інших навчальних закладів регіону, тому
зупинюсь на цій ділянці роботи більш детально.
Розвиток туризму на Яремчанщині ставить ряд невідкладних питань.
Цивілізований туристичний бізнес вимагає нових підходів та методів.
Значну допомогу у підготовці майбутніх кадрів туристичної індустрії може
надавати шкільна освіта. Тому нині є актуальним питання про роль школи в
розвитку туризму і туристично-краєзнавчої роботи, зокрема.
У
Яремчанській ЗОШ І-ІІІ ст. №2 в межах технологічного профілю навчання в
старшій школі, згідно з ліцензією, виданою головним управлінням освіти
та науки облдержадміністрації, здійснюється допрофесійна підготовка за
напрямом «Агент туристичного бізнесу» з ліцензованим обсягом 30 осіб.
Згідно з навчальним планом, погодженим з відділом освіти, у 10-11-их
класах викладаються такі предмети:
• основи готельного та ресторанного бізнесу – 1 год. на тиждень;
• закономірності основ туристичної галузі – 1 год. на тиждень;
• сільський зелений туризм – 1 год. на тиждень;
• краєзнавство – 1 год. на тиждень;
• етика і психологія культури спілкування – 1 год. на тиждень;
• комп’ютеризація туристичної галузі – 1 год. на тиждень.
Календарне планування із зазначених
предметів (додатки 1-5) здійснюється у відповідності до державного
стандарту професійно-технічної освіти за професією «Агент з організації
туризму» (2006 рік). Розроблено критерії оцінювання навчальних досягнень
учнів.
Завдання, які ставлять перед собою педагоги, здійснюючи допрофесійну підготовку – психологічно
налаштувати дітей на те, що кожен із них повинен дбати про привабливий
імідж нашого краю, володіти інформаційною культурою, розуміти
особливості зеленого туризму.
Туристично-краєзнавча робота характеризується комплексом позитивних
моментів педагогічного процесу: вона розширює і збагачує кругозір учнів,
активізує їхню розумову діяльність, сприяє розвитку в них колективізму,
взаємодопомоги, поваги один до одного, виховує вольові якості, розвиває
інтелект, прищеплює уміння самостійно робити висновки на основі
спостережень, виробляє практичні навички (уміння орієнтуватися на
місцевості, готувати їжу, надавати першу медичну допомогу потерпілому),
розвиває естетичні смаки, залучає дітей до наступних для їх віку форм
пошуково-дослідницької роботи, забезпечує фізичний розвиток, загартовує
організм, тісно пов’язує навчання з життям, поглиблює процес трудового
виховання, зміцнює міжнародні зв’язки.
Оскільки однією з складових програм предметів даного профілю є
екологічне навчання та виховання, серед результатів профільного навчання
за напрямом «Агент туристичного бізнесу» не лише продовження учнями
навчання у ВНЗ та ПТУ відповідно до обраного профілю (інститут туризму,
Івано-Франківське ВПТУ №18 тощо), але й перемоги школярів у обласних та
Всеукраїнських конкурсах екологічних агітбригад, юних лісівників, в
прем’єрі екологічних стежок України, в МАН. Учні школи беруть активну
участь в екологічних акціях, які проводить Карпатський національний
природний парк.
На базі школи проводяться семінари, конференції з питань збереження
історико-культурної спадщини, екологічного, естетичного та духовного
виховання. Створені у стінах школи каплиця, гуцульська світлиця та
кімната-музей історії селі Дора є потужним фактором формування
національної свідомості, сприяють збереженню культури гуцулів, а також
підіймають привабливий імідж краю для приїжджих. У процесі викладання
предметів профілю ефективно використовуються також мультимедійний
кабінет, кабінети інформатики та екології, кабінет
громадсько-екологічної організації «Едельвейс».
|